Vilkår og betingelser
Cookiepolitik
Her på www.daekpartner.dk bruger vi cookies for at give dig den bedste brugeroplevelse, for at forbedre vores websides funktioner og for marketingrelaterede formål. Vi indsamler disse oplysninger, når du besøger vores webside, for at overvåge og forbedre vores webside, produkter og services. Du kan også blokere eller slette cookies, men det gør, at dele af vores webside dermed ikke fungerer.
Oplysninger fra vores webserveres logfiler
Det kan eksempelvis være oplysninger om din computer, såsom IP-adresse, operativsystem og browsertype – altså ”brugsdata”. Vi bruger disse oplysninger til systemadministration og til at analysere, hvordan du som onlinebesøgende bruger vores websider og digitale platforme. Oplysninger hjælper os også til at stille den bedst mulige infrastruktur til rådighed for dine onlineaktiviteter.
Oplysninger ved hjælp af cookies og andre lignende teknologier, som gemmes på din enhed
Det kan eksempelvis være oplysninger, som oplyser os om, hvordan du benytter vores webside, digitale produkter og services. Cookies indeholder oplysninger, der overføres til din computers harddisk. De hjælper os til at forbedre vores websider og gøre de services, vi leverer til dig, bedre og mere personlige.
Hvad er cookies?
Cookies er små, midlertidige tekstfiler, som downloades til din computer, smartphone eller tablet, når du besøger et websted – blandt andet her hos os – for at gøre din onlineoplevelse så god som muligt. Cookies gør eksempelvis, at du ikke behøver at indtaste dine oplysninger hver gang og at din indkøbskurv er gemt, når du forlader vores webside. Cookies giver os også muligheden for at se, hvordan du som besøgende bruger websiden, så vi kan forbedre denne oplevelse. Derudover kan cookies også bruges til at vise dig relevante onlineannoncer.
Det betyder, at vi bruger tre former for cookies på vores webside: De funktionelle, de analytiske og marketingcookies – fra bl.a. Google Analytics, SnapEngage, LeadFormance, AB Tasty, Google Adwords og Facebook.
Skift indstillinger
Cookies er ikke gemt på din computer for evigt, men bliver slettet over tid, alt efter dine indstillinger. Vil du ændre i dine cookieindstillinger eller slette cookies, kan du let gøre dette. Dette kan dog betyde, at de websteder, hvorfra du har cookies på din computer, ikke fungerer optimalt.
Vi forbeholder os retten til at ændre i eller opdatere denne cookiepolitik, som gælder, når du besøger vores webside, til enhver tid. Denne cookiepolitik er senest opdateret den 7. juni 2023. Bemærk venligst, at vi ikke har ansvaret for eksterne websider.
Privatlivspolitik
Hos Dækpartner A/S forpligter vi os til at beskytte dine personoplysninger og til at være transparente med hensyn til de oplysninger, vi indsamler, og hvordan vi vil bruge dem. Herunder kan du se vores persondata- og privatlivspolitik, og du kan se, hvordan vi behandler dine personoplysninger, som vi indsamler, når du benytter vores hjemmeside eller andre digitale services, eller som du giver os.
Vi beder dig læse vores politik i det følgende, så du kender vores praksis vedrørende indsamling og brug af dine personoplysninger, og hvordan vi behandler dine oplysninger.
1. Hvem vi er, og hvordan du kan kontakte os
Vores fulde, registrerede navn er Dækpartner A/S, og vi er den dataansvarlige. Hvis du har brug for at kontakte os, har du flere muligheder:
✔️ Du kan kontakte os på e-mail på info@daekpartner.dk.
✔️ Du kan kontakte os på telefon på 87 28 28 28.
2. Vores øvrige politikker
Når du bruger vores webside eller vores øvrige digitale produkter og services, kan der blive indsamlet oplysninger via cookies for, at vi kan skelne mellem dig og øvrige brugere af vores webside og vores øvrige digitale produkter og services. Vi har en separat cookiepolitik med vilkår for brug af websiden, som oplyser dig om vores brug af cookies, de formål, vi benytter dem til, samt om de betingelser, der knytter sig til brugen af vores websider. Vi opfordrer dig til at læse vores cookiepolitik og vilkår for brug af websiden her.
3. Vi indsamler disse oplysninger fra dig
Dette afsnit beskriver:
✔️ Hvordan vi indsamler personoplysninger om dig.
✔️ Kategorierne af de personoplysninger, vi indsamler.
✔️ Hvordan vi planlægger at bruge de personoplysninger, vi indsamler.
✔️ Det retsgrundlag, vi påberåber os i forbindelse med behandlingen af de indsamlede personoplysninger.
Vi kan indsamle og opbevare følgende oplysninger om dig:
Indsamlede oplysninger | Oplysninger, du giver os, når du udfylder kontaktformular, søger job eller kontakter os på anden vis online. |
Formål | Hvis du eksempelvis er kunde eller jobsøger, indsamler disse oplysninger – for at kunne besvare dine spørgsmål. |
Oplysningstype | Oplysningerne kan omfatte dit fulde navn, din e-mail |
Retsgrundlag for behandling | Vi indsamler dine personoplysninger på grundlag af vores legitime interesse i at besvare dine spørgsmål og så vidt muligt opfylde dine behov. |
Opbevaringsperiode | Behandlingstid + 1 år |
Når du afgiver oplysninger til os (for eksempel de oplysninger, der er anført herover), vil vi i nogle tilfælde også bede dig frivilligt afgive yderligere oplysninger. Disse oplysninger anser vi for at være valgfrie, og de vil hjælpe os til at forstå dit behov som kunde bedre, så vi kan målrette vores services til dig.
4. Vi indsamler disse oplysninger om dig fra andre steder
✔️ Oplysninger fra vores webserveres logfiler.
Det kan eksempelvis være oplysninger om din computer, såsom IP-adresse, operativsystem og browsertype – altså ”brugsdata”. Vi bruger disse oplysninger til systemadministration og til at analysere, hvordan brugerne bruger vores websider og digitale platforme. De hjælper os også til at stille den bedst mulige infrastruktur til rådighed for dine onlineaktiviteter.
Retsgrundlaget for denne behandling er vores legitime interesser, som er at overvåge og forbedre vores hjemmeside, produkter og services.
✔️ Oplysninger ved hjælp af cookies og andre lignende teknologier, som gemmes på din enhed.
Det kan eksempelvis være oplysninger, som oplyser os om, hvordan du benytter vores hjemmeside, digitale produkter og services. Cookies indeholder oplysninger, der overføres til din computers harddisk. De hjælper os til at forbedre vores hjemmesider og gøre de services, vi leverer til dig, bedre og mere personlige.
5. Hvor vi opbevarer dine personoplysninger
Alle de oplysninger, du afgiver til os, opbevares på sikre servere i EØS. Vi er forpligtede til at sikre, at dine personoplysninger beskyttes, men transmissionen af oplysningerne online via internettet er ikke fuldstændig sikker. Sammen med vores serviceudbydere vil vi derfor gøre vores bedste for at beskytte dine personoplysninger, men din afgivelse af oplysninger er alene på din risiko.
6. Videregivelse af dine personoplysninger
Modtagerne af dine personoplysninger er begrænset til de personer, der har behov for dem for at kunne udføre deres arbejdsopgaver. Vi kan videregive dine personoplysninger som følger:
✔️ Inden for Dækpartner koncernen.
✔️ Til ethvert medlem af koncernen.
Det vil sige vores datterselskaber, vores endelige moderselskab og dets datterselskaber – i det omfang, som det er nødvendigt til de samme formål, som gælder for den indledende behandling i henhold til denne politik.
✔️ Trustpilot fungerer som databehandler
Dækpartner kan kontakte dig via e-mail for at invitere dig til at anmelde services og/eller produkter, du har modtaget af os [for at få din feedback og forbedre vores services] (“Formålet”). Vi bruger en ekstern virksomhed, Trustpilot A/S (“Trustpilot”), til at indsamle din feedback, og det betyder, at vi deler dit navn og din e-mailadresse med Trustpilot til dette Formål. Hvis du vil vide mere om, hvordan Trustpilot behandler dine data, kan du læse deres persondatapolitik her. Dækpartner kan også bruge sådanne anmeldelser i salgsfremmende materiale og medier til reklame- og markedsføringsformål.
7. Hvor længe opbevarer vi dine personoplysninger?
Normalt opbevarer vi ikke dine personoplysninger i længere tid end det er nødvendigt for at opfylde de formål, vi indsamlede dem til – herunder formål, der vedrører retskrav samt bogførings- og indberetningskrav.
8. Dine rettigheder i henhold til lovgivningen om databeskyttelse
Lovgivningen om databeskyttelse giver dig særlige rettigheder i forbindelse med behandlingen af dine personoplysninger. Der er tale om følgende rettigheder:
✔️ Retten til at blive underrettet.
Du har ret til at blive underrettet om, hvordan vi indsamler og behandler dine personoplysninger, herunder hvem vi er, hvordan vi bruger dine personoplysninger samt dine rettigheder i forbindelse med dine personoplysninger. Vi har samlet alle de informationer, du har brug for, i denne persondatapolitik.
✔️ Retten til at få indsigt i dine personoplysninger.
Du har ret til få indsigt i de personoplysninger, vi har, om dig. Vi kan bekræfte, om vi behandler personoplysninger om dig, og vi kan give dig indsigt i dine personoplysninger.
✔️ Retten til at berigtige dine personoplysninger.
Hvis dine personoplysninger er urigtige eller ufuldstændige, har du ret til at få disse oplysninger berigtiget og ajourført. Hvis vi har videregivet personoplysninger om dig til tredjeparter, vil vi om muligt underrette dem om din eventuelle ajourføring af dine personoplysninger. Du kan ajourføre de personoplysninger om dig, som vi opbevarer, ved at kontakte os via en af de kontaktmetoder, der er anført i denne persondatapolitik.
✔️ Retten til at slette dine personoplysninger.
Du har ret til at anmode os om at slette eller fjerne dine personoplysninger, hvis vi ikke har nogen grund til fortsat at behandle dem. En sådan anmodning, hvor du kan udøve din ret til at blive glemt, kan ske på baggrund af situationer, hvor dine personoplysninger ikke længere er nødvendige til at opfylde de formål, hvor til de oprindeligt blev indsamlet eller behandlet, eller hvor du har trukket dit samtykke til behandling tilbage. Der findes visse begrænsninger for, hvornår retten til at blive glemt ikke vil gælde – og her er du velkommen til at kontakte os, hvis du ønsker information om dette.
✔️ Retten til at begrænse behandlingen.
Du har også ret til at ”spærre for” eller forhindre behandlingen af dine personoplysninger. Hvis du anmoder os om ikke at behandle dine personoplysninger, vil vi ophøre med at behandle dem.
✔️ Ret til at overføre personoplysninger.
Hvis du ønsker at overføre dine personoplysninger til en anden serviceudbyder eller kopiere dine personoplysninger til egne formål, har du ret til at få overført dem til en anden person.
✔️ Ret til at gøre indsigelse mod behandlingen.
Du har ret til at anmode os om ikke at behandle dine personoplysninger til markedsføringsformål. Vi vil normalt underrette dig (inden vi indsamler dine personoplysninger), hvis vi påtænker at bruge dine personoplysninger til sådanne formål, eller hvis vi påtænker at videregive dine personoplysninger til en tredjepart til sådanne formål. Du kan udøve din ret til at forhindre sådan behandling ved at afkrydse de relevante felter i de formularer, vi benytter til at indsamle dine personoplysninger. Du kan også til enhver tid udøve denne ret ved at kontakte os på info@daekpartner.dk. Du kan læse mere om dine databeskyttelsesrettigheder hos Datatilsynet på www.datatilsynet.dk.
9. Hvad kan du gøre, hvis du ikke er tilfreds med måden, vi behandler dine oplysninger på?
Vi er forpligtede til at beskytte dine personoplysninger og respektere dit privatliv. Hvis du imidlertid ikke er tilfreds med, hvordan vi indsamler og behandler dine personoplysninger, eller hvis du blot ønsker yderligere information om dine rettigheder, kan du kontakte os på følgende måder:
✔️ Du kan sende os en e-mail på info@daekpartner.dk.
✔️ Du kan sende os et brev til Dækpartner A/S, Metervej 16, 8940 Randers.
Vi vil samarbejde med dig om at løse eventuelle problemer og vi bestræber os på at besvare dine eventuelle spørgsmål hurtigst muligt. Du kan også indgive klage til Datatilsynet og yderligere information kan du finde på www.datatilsynet.dk.
10. Om datasikkerhed
Dækpartner har iværksat foranstaltninger for at sikre dine personoplysningers fortrolighed, sikkerhed og integritet. Adgangen til personoplysninger er begrænset til de medarbejdere og serviceudbydere, der har brug for oplysningerne og er uddannet i at overholde fortrolighedsreglerne. Dækpartner sikrer, at dine personoplysninger ikke ændres, beskadiges eller tilgås af uautoriserede tredjeparter.
11. Ændringer i vores persondatapolitik
Vi kan til enhver tid ændre vores persondata- og privatlivspolitik. Alle ændringer, vi måtte foretage i denne politik fremover, kan du altid finde på denne side. Hvis du har en onlinekonto hos os, kan vi underrette dig om eventuelle ændringer via e-mail eller via din konto, næste gang du logger ind.
Vi forbeholder os retten til at ændre i eller opdatere denne persondata- og privatlivspolitik til enhver tid. Denne persondata- og privatlivspolitik er senest opdateret den 7. juni 2023.
Handelsbetingelser
Herunder kan du få et overblik over vores handelsbetingelser, der gælder, når du handler hos os på www.daekpartner.dk. For at bestille tid til sæsonskift, dækservice, autoservice og lignende skal du som køber være myndig eller have samtykke fra din værge.
Når du bestiller tid til montering af dæk online
Når du bestiller tid til sæsonskift eller montering af dæk online, hos vores kundeservice på 87 28 28 28 eller direkte hos et af vores centre – og du har brug for nye dæk, kan du vælge, om du ønsker at få dine dæk monteret i et af vores Dækpartnercentre – eller om du blot gerne vil afhente uden yderligere service inkluderet.
Ønsker du at få monteret dine nye dæk af os i et af vores centre, vil prisen for denne montering komme oveni prisen for dækket. Vi tilbyder en monteringspakke med montering af dæk, hjulskift, afbalancering inkl. vægte, optimering, miljøafgift og ventil (ikke TPMS). Ønsker du blot at afhente dækkene, betaler du naturligvis kun dækprisen inkl. miljøafgift.
Betaling
Det er ikke muligt at betale online, og du skal derfor betale for dine nye dæk eller service, når du besøger centret for service, montering eller afhentning. Selve købet af dæk og montering indgår vi først på Dækpartnerværkstedet. Med din reservation af produkter og tid online er der derfor endnu ikke indgået bindende aftale om køb af dæk og montering. Du kan betale kontant, med Mobilepay eller med betalingskort i vores centre.
Afbestilling eller ændring af tid eller bestilling
Hvis Dækpartner mod forventning er nødt til at ændre den tid, du har bestilt, kontakter vi dig for at finde en ny tid. Hvis det, du har bestilt, af en eller anden grund ikke kan leveres til den bestilte tid eller pris, tilbyder vi dig et andet produkt. Du kan naturligvis også annullere bestillingen, hvis du eksempelvis ikke kan acceptere det nye leveringstidspunkt i tilfælde af forsinkelse. Vi refunderer naturligvis dine penge ved annullering, godkendt reklamation eller brug af fortrydelsesretten i overensstemmelse med købeloven.
Ønsker du selv at ændre en tid eller bestilling, hører vi gerne fra dig så hurtigt som muligt på 87 28 28 28 eller på e-mail til kundeservicecenter@daekpartner.dk. Husk at melde afbud eller ændre din tid senest dagen før, hvis du bliver forhindret – ellers forbeholder vi os retten til at fakturere et udeblivelsesgebyr på 399 kroner. På forhånd mange tak!
Forbehold for udsolgte varer
Vi tager forbehold for udsolgte eller oversolgte varer online og i centrene. Da vi repræsenterer vores 22 centre, kan nogle varer risikere at blive solgt i et af vores centre kort tid efter, at du har købt dem online.
Vi forsøger altid at gøre alt for at undgå dette, og blandt andet derfor afspejler udvalget af varer online dermed heller ikke det store udvalg, vi kan tilbyde, i hele Danmark. Skulle det ske, at vi ikke kan fremskaffe den vare, du har bestilt, til den tid, du har booket, vil vi kontakte dig telefonisk eller på mail. Her vil vi tilbyde dig et alternativ, som vi vil forsøge at kunne tilbyde dig på den tid, du har booket.
Forbehold for fejl
Vi tager forbehold for – og vi forbeholder os altid retten til at annullere din bestilling eller ordre på grund af udsolgte eller oversolgte varer, åbenlyse prisfejl, tastefejl, tekniske problemer, leveringssvigt, billedfejl og lignende.
Levering
Lige nu tilbyder vi ikke hjemmelevering. Det betyder, at du skal afhente de varer, du bestiller online, i dit ønskede Dækpartnercenter.
Fortrydelsesret og reklamation
Vi tilbyder 14 dages dæktilfredshedsgaranti, når du har købt dæk til din personbil hos os. Vi forbeholder os retten til at beholde indbetalte penge ved udeblivelse af reserveret tid.
Dækpartner har ansvaret for produkternes holdbarhed og kvalitet, indtil du som kunde har fået dine varer. Dækpartner forbeholder sig ret til at nægte returretten, hvis produkterne er brugte. Ved en eventuel reklamation følges købsloven, og dette gælder også ved eventuelle tvister.
Priser
Alle priser på www.daekpartner.dk er gældende udsalgspriser inkl. moms. Vi tager forbehold for, at der kan være forskel på de priser, du ser online og i centret. Vi forbeholder os ret til at ændre priser uden øvrig varsel. Du får naturligvis den service, du har bestilt til den pris, som du har gennemført en onlineordre på.
Ordrebekræftelse
Når du har gennemført en bestilling, modtager du en bekræftelse til din e-mail, såfremt du har ønsket og klikket dette af i checkout. Vi anbefaler, at du enten kan fremvise denne på mobilen eller at du medbringer en kopi af denne på værkstedet, så vi har det rette ordrenummer. Modtager du ikke en e-mail, kan du tjekke din spammail og evt. tilføje os som kontakt. Er den heller ikke i din spammail, må du gerne skrive til os på info@daekpartner.dk så sender vi dig en kopi.
Flytning af dæk
Som udgangspunkt er dine dæk opbevaret i det center, hvor du fik skiftet dæk sidst. Ønsker du at skifte center, kan du blot booke tid – og give os besked i kommentarfeltet, via mail eller via chat på vores webside. Prisen for flytning er 133 kroner pr. dæk eller hjul.
Mødetid og låsebolte
Mødetiden er 10 minutter før. Husk at lægge dine låsebolte og evt. almindelige bolte på bilens forsæde. På forhånd mange tak!
Vi forbeholder os retten til at ændre i eller opdatere disse handelsbetingelser til enhver tid. Disse handelsbetingelser er senest opdateret den 7. juni 2023.